آخرین خبرها

ساخت پلاک فلزی

با توجه به اینکه پلاک فلزی بخش مهمی از صنایع تبلیغاتی، چاپ و طراحی را به خود اختصاص داده است لذا صنعتگران و سازندگان بر این عقیده هستند که پلاک فلزی باید دارای جلوه ای زیبا و چشم نواز باشد وبرای ساخت پلاک فلزی آن رعایت یک سری اصول و نکته حائز اهمیت زیادی است این موارد شامل: پلاک بیانگر یک یا تعدادی از مفاهیم لوگو و برند، آدرس وب سایت، نا شرکت یا موسسه، شماره تماس و…، نوع طراحی و اندازه پلاک با محصول مورد نظر از هماهنگی و سنخیت برخوردار باشد، انتخاب نوع فلز به گونه ای باشد که از همخوانی و هارمونی کامل با محصول برخوردار باشد و از رنگ بندی مناسب استفاده شود. 

پلاک فلزی
پلاک فلزی

ساخت

به طور کلی پلاک فلزی برای مصارف مختلف، در اندازه های گوناگون و متریال متنوعی تولید می شود. نکته قابل توجه و مهمی که در روش ساخت پلاک فلزی ، بیش از هر چیز دیگری به آن بستگی دارد ، جنس و کیفیت فلز پلاک آن می باشد. معمولا” پلاک های فلزی از نوع آلومینیومی، استیل و یا برنجی هستند که به روش اسید شوری ، حک لیزری ویا چاپ افست ساخته می شوند. 

 نمونه های مصارف استفاده از پلاک های فلزی می توان به صنعت خودرو سازی، آسانسور و پله برقی، وسایل فلزی آشپزخانه، یخچال، بخاری( گازی، برقی، نفتی) و… اشاره کرد.

پلاک آلومینیومی

پلاک آلومینیومی با استفاده از چاپ افست، سابلیمیشن و…  ساخته می شوند. در این روش برای تعداد زیاد پلاک آلومینیومی از زينک  مسي كه از مقاومت بالاتری برخوردار هستند استفاده می شود. اما برای کارهای با تیراژ کم و ظريف از همان زينك هاي آلمينيومي که از مقاومت کمتری نسبت به زینک های مسی برخوردارند بهره می گیرند، كه حتما بايد سوزانده شوند.

مراحل کار به این صورت است که ابتدا ورقه هاي فلز آلومینیوم را با پوششي از لاك آغشته نموده و سپس براي چاپ ارسال می نمایند. در چاپ افست  از هر رنگی می توان استفاده نمود.(معمولا”رنگ این نوع پلاک کوره ای است)، باتوجه به اینکه فلز آلومینیوم  از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است لذا قابلیت چاپ حروف برجسته برروی آن امکان پذیر  می باشد.

پلاک استیل

اسیدکاری یکی از شیوه هایی است که برای تولید پلاک  استیل  مورد استفاده قرار می گیرد.در گام اول این روش  قطعه ای از ورق استیل برش زده می شود. پس از شستن قطعه جدا شده ، نوشته، نقش و طرح مورد نظررا بوسیله فیلم، ماژیک، قلم ضد اسید، اسپری روی آن طراحی نموده و برای اسیدکاری ارسال می گردد. در پایان اسیدکاری و حک طرح مورد نظر، پلاک ها در اندازه های سفارشی و  مشخص بریده می شوند. سپس با استفاده از هر رنگی که مایل باشید می‌توانید قسمت های حک شده را رنگ کنیم. لازم به ذکر است که به دلیل جلب توجه بیشتر اغلب با استفاده از رنگ‌های تیره سطح مورد نظر را رنگ آمیزی کرده وبا استفاده از حرارت کوره، رنگ را بر روی پلاک ثبت خواهند کرد. امکان حک لیزری نیز بر روی پلاک استیل وجود دارد. 

پلاک برنجی

پلاک برنجی به علت رنگ طلایی و جلوه جذابی که دارد اغلب از آن برای زینت بخشی و زیبایی محیط نیز استفاده می‌کنند. ساخت پلاک برنجی بسیار شبیه به روش ساخت بج سینه برنجی است و متناسب با نوع سفارش، روش‌های مختلفی برای تولید مارک و پلاک برنجی وجود دارد.

رایج‌ترین شیوه ساخت این نوع پلاک اسیدکاری یا همان خوردگی فلز است. پس از ایجاد خوردگی براساس طرح  نقش مورد نظر برروی سطح فلز، می‌توان با رنگ‌ آمیزیهای مختلفی بر روی قسمت خورده شده، مفهوم موردنظر خود را حک کرد.

برای رنگ آمیزی قسمت های خورده شده معمولا” از رنگ مشکی استفاده می کنند. این رنگ بر جلوه پلاک برنجی می افزاید. استفاده از آلیاژ برنج مرغوب باعث افزایش کیفیت و ماندگاری پلاک فلزی می‌شود.

پلاک فلزی
پلاک فلزی
پلاک فلزی
پلاک فلزی

قیمت

به طورکلی قیمت پلاک فلزی وابسته به سفارش مشتری می باشد. اما قبل از سفارش پیشنهاد می گردد با مشاوران ما هماهنگی لازم را داشته باشید تا در انتخاب خود و میزان قیمتی که می خواهید هزینه نمایید دچار تردید نشوید.

عوامل متعددی در قیمت پلاک فلزی  دخیل می باشند که اهم آنها عبارتند از:

جنس پلاک: اصلی ترین عامل در افزایش و یا کاهش قیمت پلاک فلزی نوع آلیاژی است که از آن ساخته می شود. بدون شک پلاک برنجی از قیمت بالاتری نسبت به پلاک های آلومینیومی و استیل برخوردار است.

ابعاد پلاک: دومین عامل تاثیر گذار در قیمت پلاک اندازه آن می باشد. هرچقدر ابعاد پلاک بزرگتر باشد قیمت نهایی آن بیشتر خواهد بود.

تیراژ پلاک: سومین عامل که تاثیر زیادی در قیمت آن دارد تعداد درخواست می باشد و اگر تعداد آن از یک حدی بیشتر شود در قیمت نهایی آن تاثیر گذاشته و موجب کاهش آن می گردد.

رنگ و طرح پلاک: عامل دیگری که در افزایش و کاهش قیمت پلاک تاثیر بسزایی دارد تنوع رنگ و طرح پلاک می باشد که موجب افزایش فرآیند تولید و زمان آن می شود لذا قیمت آن را بالاتر می برد.